tisdag 1 juni 2010

Istället för stekande sol


Nu börjar sommarsäsongen och alla härliga sommarprimörer börjar dyka upp så som färskpotatis och jordgubbar. Dock måste jag erkänna att det numera med importer från hela världen blir lite tråkigare eftersom man kan få tag i de flesta grönsaker och frukter året om även om de inte smakar lika bra. Det sistnämnda gör i vilket fall att tjusningen över sommarens frukt och grönt inte har försvunnit helt vilket jag tackar för!

Och så var det det där med stekande i solen...de flesta vet tyvärr hur den svenska sommaren kan bete sig, sol regn sol regn sol regn. För att kompensera detta väder tar vi fram grillen så om det skulle råka bli lite sämre väder fram mot kvällen när det vankas middag har man en annan värmekälla än solen redan på plats! Toppenplanering!!
Grillat är gott, speciellt med de härliga sommarprimörerna men jag tror ändå att avsaknad av sol kan ha något med saken att göra att det är så populärt att grilla under dessa kommande månader.

Själv har jag hunnit grilla ett par gånger och råkat utför min egen teori om att det till slut blir trängsel runt grillen för att det är där värme finns. Detta brukar inte göra mig någonting eftersom jag tycker att det bara blir lite mysigt att stå där och trängas. Man får helt enkelt ta tillfället i akt och kanske berätta någon trevlig historia eller något annat spännande så brukar i alla fall många glömma bort att det är lite huttrigt.

För att sammanfatta...Härligt att sommaren är här med allt sitt gröna! Ta fram grillen och ha trevligt!! Trotsa vädret och ha en underbar sommar!




Glad sommar på er!!!

4 kommentarer:

  1. Grillat är godas XD

    SvaraRadera
  2. Glad sommar! Vi måste hinna grilla innan du blir landsortsbo!!Y.S

    SvaraRadera
  3. Vilken stämningstext! Du kanske borde bli krönikör!

    SvaraRadera
  4. Här på Åsa fhsk finns en kåserikurs. Antagligen något för dig! Och tänk så mycket som måste smakas innan du kan skriva... Lycka till i Hyttan!Y.S

    SvaraRadera